2 weeks notice

Nu e de jul igen, i både slott å koja över hela landet drar en kollektiv noja.
Det pyntas, sjungs å skickas fåniga kort. Öh, Jesus se nu vad du har gjort.
För om du inte blivit född hade vi sluppit en högtid Med tomtar, lutfisk å kvalmig glögg
Vid nån risig gran å som ackompanjemang får man överdoser utav bjällerklang
Å när dom återigen rullar Kalle Ankas spratt till mer gråt än skratt ja då vet man att

Nu är det juligen, juligen.
Nu är det juligen, juligen.


Man menar ju att julen den är till för dom små, men jag minns när jag var liten, det var en mardröm redan då.
Vid 5 hade dom väckt en å vid 12 kom hela släkten med morfar och med faster och hennes man med andedräkten.
Dom tvinga en till dans å en massa annat trams, sen gräla dom om vikten av att hålla sams.
Jag hade önskat lite deg å kanske lite lego, men trots allt smussel fick jag bara några pussel.
Visst e julen hell men jag står ändå leende å skrattar åt riter å sinnesjukt beteende.
För här finns inte plats för nån variation, trots att tomten å hans anhang borde gå i pension.
Alltid samma terror år efter år å ens enda tröst är att ta sig en tår.
Så man tar snaps efter snaps å man rumlar hem när man e packad som NK den 23 december.
Så när man griper om dasset som n chaffis sin ratt å suckar matt, ja då vet man att...

Nu är det juligen, juligen.
Nu är det juligen, juligen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0