Jag vill ha meeer!

Jag är en lugn person med takt och ton mottfull och balanserad,
Jag är tyst och still och det ska mycket till innan jag blir exhalterad
Men jag har en last som håller mig fast i ett järngrepp varje vinter
När året är slut snön ligger djup och slädarnas smedar slinter
Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul
Jag vill ha mer jul ge mig mer jul
Tusen stjärnor som tindrar glitter så långt jag ser
Av juleljus som glimmar vill jag ha mer
En show glöms bort om den bara visar upp
effekter som man knappast anar så ge mig trettio grader kallt
tomtar överrallt och en skog av gröna granar
Jag vill ha snötyngda hus, tusentals ljus
kulörta kulor i drivor bjällerklang som akompangemang och alla julens skivor
Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul, Jag vill ha mer jul
ge mig mer jul, tusen stjärnor som tindrar
Glitter så långt jag ser, av juleljus som glimmar vill jag ha mer
Ge mig en svårknäkt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan
Glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan
Jag vill ha rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen
Krimsigare krams, längre långdans och raskare räv på isen
Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul jag vill ha mer jul , ge mig mer jul
Tusen stjärnor som tindrar glitter så långt jag ser
Av juleljus som glimmar vill jag ha mer, Jag vill ha mer, mer
ge mig mer, mer, Jag vill ha mer, mer ge mig mer, mer, Jag vill ha mer, mer
ge mig mer, mer



Här har vi då julklapparna som jag och syrran skrapat ihop, dom är till:
Ett paket till pappa, ett till A-K, ett till Mamma och ett till Kjell,
Sen är det 3 var till Lillebror och lillasyster.
Och sen är det dom som jag köpt själv, 3 stycken till E och 3 stycken till S!
Nu är det lilla julafton på g hos pappa, måste rusa! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0