Den drucknes tal är den nyktres tankar.

Efter en lång natts fylla.
Det här med ursäkten " jag var full" tycker jag faktiskt funkar, för när man är full så tar lilla hjärnhalvan över och då tappar man kontrollen på vad man säger eller gör, på vissa mer och på andra mindre. Så att jag var full är en dålig ursäkt håller jag inte med om, för det kan faktiskt vara så! Sen att man är otrogen och skyller på fyllan är ju lite dåligt, om man inte kan stå för att man är otrogen ska man väl inte vara det heller? Eller så ska man inte ha en partner om man inte kan hålla sig från andra. Och det här med att "jag gör aldrig sånt här annars" när det handlar om slagsmål, det stämmer inte heller tycker jag för till en viss grad tänder alla till. Finns inte en jävel som aldrig velat slå ihjäl någon?! Sant är det då.
Man är helt enkelt inte sig själv när man dricker alkohol, och om man inte kan hantera sig såpass att man måste slåss efter en öl ja men då fattar väl alla att man ska avstå alkohol?
En till sak om det här att andra hjärnan tar över, sen när man blir nykter och tänker med storhjärnan, kan man inte få lämna gårdagen då i lillhjärnan? För att man har ju alltid gjort något pinsamt, eller har alla överseende med att man var full då man gjorde det? Jag vet att jag har det iaf, tillräckligt.
Egentligen så önskar jag att jag aldrig började dricka alkohol, för varför ska man? Och nu menar jag inte att jag måste göra det eller är beroende, men det är ju socialt och chill (Kan man säga så utan att bli missuppfattad?) och klart man blir sugen att bara sitta ute på balkongen/altanen när vädret är bra och man har trevliga vänner på sin sida och bara dricka nån öl? Men det blir ju inte bara dom där 4-5 ölen som man köpt, det ska ju alltid vara mer mer mer mer, och det är ju inte speciellt bra det heller. Och pengar kostar det, fatta vad man kan göra utan alkohol? Fast det kan ju också vara så att man har såpass dålig fantasi så att man inte kommer på nått annat än att festa?.
Vem fan uppfann alkoholen?


Kommentarer
Postat av: SB

Texten du skrev, sa fan mycket! :\ :)

2008-07-14 @ 12:38:51
Postat av: ewe

Gif lösenord till bilddagbok? ;D

2008-07-15 @ 03:23:57
URL: http://pappersplan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0