Väluppfostrade hockeypojkar, eller män?

Idag på jobbet så hade vi lunch också, det var Södertäljes A-lag som skulle äta.
Jag var ute och slutplockade borden och det så var ganska nära vars dom satt,
och efter att dom ätit färdigt sa alla till mig:
"Tack för maten!"
Även om jag var lite längre bort så ropade dom, visst det är vanligt hyfs att tacka för maten men tyckte ändå det var gulligt av dom att göra det! Nog för att det var Kristin som hade fixat allt, som egentligen borde få tacken men hon var inte ute just då. Sen att de flesta av dom var grymt snygga skadar ju inte.

Det var även in ett halvt basketlag, män, dom var gryyymt långa! Jag har stått bredvid David Hult (plannja, 204cm) och John (klassen,194cm) samtidigt och då kände jag mig kort..Dom här killarna var längre än Hult! Hur liten kände jag mig då? Väldigt väldigt liten.
..En av killarna verkade vara väldigt bitter över förlusten mot Plannja bakset igårkväll när han läste om matchen i Kuriren, han klagade grymt på vad som stod. det stod:
"Plannja vann matchen mot Helsingborg med 93-80. Men det var skytteduellen mellan Gerald Riley och Jens Stålhandske som hamnade i fokus. Båda sköt fantastiskt från trepoängslinjen - och även om Stålhandske satte flest utsåg Riley sig själv till segrare. "  både spelaren och tränaren var grymt less. Tränaren sa att domarn var sämst också. - Jo jag tjuvlyssnade.

I slutet av dagen så skulle jag och Carro gå ner och hämta påfyllning, vi skulle ta bla. 14 limpor (4 olika sorter):
Carro: Vad är 14 delat på 4? hehe
Jag: *tänker* .. Hm, det går inte, du får ta 4 av något bröd och 2 av något annat..
..Efter ett tag:
Carro: men..haha..Det blir ju 3 av varje! ..haha ja, man kan ju inte kunna allt!
Sen räknar hon: 2,4,6,8,10,12, japp! ..eller vänta, det skulle ju vara 14..Somsagt, man kan inte kunna allt.
- hahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0