Du är ju störd.

På onsdag får jag lön. Tror ni jag kommer bli lycklig om jag tar min fetlön och köper en ny kamera och lever på luft tills nästa lön? Eller tror ni jag skulle gråta och ångra mig? Eller så köper jag en ny kamera och tar resterande av pengarna plus mitt sparkonto och köper en flygbiljett och åker iväg, blir känd fotograf och lever lyckligt.. Tills jag upptäcker att jag har slut pengar och är fast i ett främmande land med bara en kamera i handen. Så mamma måste köpa en biljett hem till mig och när jag kommer hem så är jag pank och utan jobb? Och så blir jag utkastad på gatan för Wille blev så arg när jag for utan att säga något. Så till slut säljer jag min kamera, för mindre än hälften av vad jag köpte den för eftersom att den inte är värd mer än så efter att den halvt gått sönder när en man i det främmande landet försökte råna mig på den och jag slog ner honom med den. Så då är jag tillbaka på exakt samma punkt i livet som innan jag köpte den där jävla kameran. Bara ett hem, pengar och en kamera fattigare.

Det är exakt vad som kommer hända OM jag sprättar hela min lön på en ny kamera. Bara så ni vet.
Så, jag kanske väljer att lägga in mer pengar på sparkontot och låtsas som att det gör mig lycklig.
Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag røstar heelt klart på kameran! Pengar gør en inte lycklig, men att leva livet kan gøra en lycklig. :) æven om man misslyckas!

2012-02-13 @ 10:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0