Borta bra men hemma bäst!

En lång natt med fnitter och annat
Våran resa mot Sthlm började 6/8 på ett nattåg som lämnade Luleå ganska exakt 21.12 på kvällen.
Vi träffade till en början en läskig man, men det visade sig vara en trevlig prick, en transexuell man som skulle till Sthlm och leva loppan! Han visade oss hans fina tjejkläder! haha.. Aja nog om det, tågresan var ju trots allt det minst roliga!

Slitna kom vi till Stockholm och hotellet.
kring 11 rulla vagnarna in till Centralstationen i Sthlm, där mötte vi upp syrran som hade kommit några få minuter innan oss! Syster var minst lika sliten som jag och Sara så halvdöda drog vi runt på stan tills klockan närmade sig 14 och det var dags för att checka in ;)!. Så när vi då kom in där i lobbyn efter en sömnlös natt så möts vi av snobbiga kostymnissar och typ "fin musik", det kändes verkligen inte som att vi hörde hemma där! Meen vi fick vårat rum på 9e våningen och inte var vi missnöjda för de;). Det var såå jävla flott så ah jag vet inte vad!
Men vi tog en dusch och börja fixa oss, unna oss en dyröl från minibaren undertiden vi fixa oss! jävlar va värt det var.
När vi så småningom var klara så drog vi ut på stan igen och gick och kolla runt, ett par leggings köptes denna dag, inget annat! När vi var grymt trötta, typ kring 7 så visste vi inte vad vi skulle göra, eftersom att vi var så jävla slut, så vi köpte massa öl och satt och myste på hotellrummet tills kvällen sjönk in, sen tog vi en promenad, käka lite mat på max och sen drog vi hem och sov!.
   
  
En dag med shopping och SATC!
Fredagen bestod av brakjävlago hotellfrukost! :D:D och sen - shopping, shopping och shopping, vi gick mest på söder i slussen, gillade faktiskt affärerna och gatorna där mer än i själv centrum! Mysigt var det, hittade ganska lagomt mycket, fick mig ett par nya Cheapmonday jeans iaf;D!. När vi gått och traskat på gatorna på Söder for vi tillbaka till storcentrum men lessna vädligt fort och klockan börja närma sig 19.00 och det mesta stängde, så vi bestämde oss för att dra till hotellet och duscha och sen gå på bio!
Vi drog till Sergel bion och såg Sex And The City, mycket värt och skönt var det!
Sen var väl klockan kring 00 när vi kom tillbaka till hotellet och somna ganska snabbt !och vakna, hungriga och glada på lördagmorgon kring 7 tror jag, vi åt än en brakjävlago hotellfrukost och sen gick vi upp och sov en stund, duschade och fixa oss sen begav vi oss till Zinkensdamm ;)

 
 
Hela Zinkensdamm ekade - LASSE LASSE LASSE!
Jag tror vi satte oss i kön 13.30 ungefär, det var lätt värt att köa nåra timmar för vi fick ett band, ett band som gjorde så att vi och dom 800 andra som fick det hade garanterad scenplats! så vi inte skulle behöva stå och hänga vid scenen från insläpp tills Lasse skulle börja spela!
Dock började det spöregna sisådär 16.50, tio min innan insläpp så när vi väl kom in fick vi köpa sånnadär regnponchos ( stavning? ) för 60 kr styck, men det var värt det för vi höll oss torra hela kvällen :)! Sen när klockan blev 8 så börja vi dra oss mot scenen för att se första förbandet - Markus Krunegård, helt okej faktiskt!
Efter dom så spelade och sjöng Miss li, dock på lilla scenen så det blev att lyssna på håll, men det funka det också!
..Efter många timmars väntan så börjar klockan äntligen närma sig 21.00 och nykrönte kungen, Lars Winnerbäck, ska entra scenen! När det mest magiska hände! Regnet sluta falla och istället fick vi kvällssol och två regnbågar, DENI!;) 
..Det ekade genom hela Zinkensdamm " LASSE LASSE LASSE" och det lät så jävla högt och mäktigt!
Åh när han kom ut på scenen, det var så grymt underbart! Jag kan faktiskt inte beskriva den här konserten i ord!
Det var så grymt grymt, mäktigt och åååh! Iaf, när Lasse sen skulle beskriva hur han kände över att vara där och spela för så stor publik ( 18.000 pers ) så började han nästan gråta :D SÅ sjukt gulligt var det!
Konserten gick för fort nästan för det var så jävla bra, ingen röst hade jag efteråt heller men det var totally värt de!:D
Sen när Lasse och bandet gått av scenen flera ggr och kommit tillbaka så gick dom av för sista gången men Lasse kunde inte hålla sig, han ville verkligen inte lämna oss den kvällen, å så grymt glad han var och det bara lös lycka om han! Så Lasse kom iaf tillbaka en sista gång, ENSAM, och sjöng Hjärter Dams Sista Sång, jag vart helt ja jag vet inte, jag och syrran börja nästan gråta och vi visste inte vars vi skulle ta vägen! Så underbar människa och det finns inga ord som kan beskriva kärleken till Lars Winnerbäck!
(Miss li var också inbjuden och sjöng tillsammans med Lasse " om du lämnade mig nu" det var grymt!:D)
Han sa också att det var den bästa konserten han nånsin gjort, och jag tror på han! Så grymt mäktig konserten var!
Finns inte så mycket att säga om den, det går helt enkelt inte att beskriva!
Puss på Lasse och alla andra som var där och gjorde den kvällen till ett minne jag sent kommer att glömma!

   
   


   



Långsöndag med OS hela natten.
På söndagen åt vi våran sista hotellfrukost! så vi var ju tvugna att trycka mycket, efter det gick vi upp på rummet, duscha och packa ihop och vila lite in i dom sista minutrena innan vi skulle checka ut!:('
Meen söndagen vart inte tråkig för det inte! Vi drog ut på stan och träffa syrrans kompis Joel som drog med oss på ett fik, högst upp på Kulturhuset, jojominsann där ifrån var det inte dålig utsikt! Dock lite tråkigt att regnet kom!
Men inga ledsna miner för det! Vi drog runt och kolla på kläder, jag handla ett linne och så gjorde vi inte mycket annat än att glassa! kring 18.00 dumpa vi av syrran på tåget och Joel visade mig och Sara vars vi skulle åka för att ta oss till märsta för att sen ta bussen till Arlanda! ( gratis och smärtfritt ). Såå kring 19.00-19.30 var vi väl på Arlanda, skulle jag tro?
Vi satte oss i Skycity och det blev vårat hem den natten, OS visades på storbilds TV och vi träffa några trevliga tyska pojkar som bjöd på nå traditionellt godis, smaka typ som halstablettet! men det gick ner iaf!
.. Kring 10 i 4 på natten somnade jag brevid en tungtsovandes Sara och en tjocksnarkande gubbe!
typ 20 i 5 på morgonen kom en städare och väckte oss för han skulle såklart STÄDA! :s..
Då vart jag lite less (jävligt less mena jag) så vi gick och checka in och hittade oss nå soffor som vi sov i resten av morgonen. Kring 7 vakna vi av väckarklockan och begav oss mot vår gate, klockan 8 så fick vi gå ombord på planet å så snart vi lyft serverades det frukost, inte helt fel! Nybakat bröd och massa annat gott! Skit lyx kändes det som :D Och vi var hemma på nolltid!:) skönt!.
Nu får ni "läsa" resten genom bilderna! Ha de gött! puss.
( Fler bilder finns på http://tangoberra.pixbox.se eller http://tangoberra.bilddagboken.se dock måste du vara inloggad för att kunna kolla på BDB, bilderna finns från 6/8 - 10/8! :) )
 oj, jag  råka göra texten kursiv :s..sry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0