Are we demented or am I disturbed?

Gissa vem som inte hade stängt av det återkommande arlarmet som ringde klockan 06.00 imorse!
Jo det var jag, jippie, fan va kul! ..Dock vakna jag typ inte av det utan mamma fick komma in tillslut och stänga av dom, samtidigt som hon bara måste säga nånting:
-" ALLA grannar behöver ju inte vakna!!"
-"Nää det är avstängt nu" säger jag lite sömnigt
-" Heeeelt säker??"
-"MMMMMMM!"

Iallafall så är jag vaken nu tack vare min bedårande syster som aldrig kan vänta till 12 ungefär med att stoppa på ABBA på högsta volym, nä så nu får hon igen med Green Day, hoppas det faller dig i smaken! Mm.
Sen får jag veta av min käraste syster att hon ska på stan så Nää inte kan hon bära nårga julklappar till pappa inte!
Nä, så jag ska komma med fetaste påsen julklappar (Vi ska nämnligen ha Lilla julafton idag, utan att öppna paketen och inte äta julmat utan kyckling typ.) på bussen och trängas med tjocka kärringar? Tack.

Nä nu ska vi inte vara ledsna, jag har ju faktiskt blivit så grymt mysigt sjuk såhär lagomt till Julafton!
Joni nu ska ni få höra.. Under mina 11 år (12 kanske?) som jag levt och umgåtts med Johanna så ska jag berätta att igår(!!) fick vi den dummaste idén nånsin, ja tom att sjunga ut från mitt fönster och husvagn i 6an var en bättre ide!
Anyway, vi var hos Johanna, hade perfectly trevligt och så bestämmer vi oss för att gå till Carro, som då bor 3 km bort och det är -15 ute! Japp, så utan min dunjacka, var dum och tog min vanliga jacka igår, och utan vantar eller mössa börjar vi knalla, redan vid kyrkogården är vi så frusna så att vi inte kan prata! ..Carro möter oss ungefär halvvägs och vi går till henne, hinner träffa hennes Mor och far (mormor och morfar från norge) i ca 2 minuter men det är alltid lika trevligt att träffa dom, glada är dom då alltid och pratar härligt!
Så precis just efter att vi kommit fram och hälsat på alla såå ringer jonas  och säger att han är där för att hämta oss!
Det var bara att åka hem .. Där har ni min sjuk historia, nu har jag gryymt ont i näsan, halsen, ögonen och huvudet! Ajsing.

..Menmen, när jag vaknade upp idag fick jag nåra trevliga överraskningar, har det inte bara dåligt theese days!
Iaf hade jag fått 3 sms och ett 4e kom ungefär 10 min efter att jag vaknat, dom tre första får ni klura på själv vad som stod.
Men det 4e var iaf från min nya Chef, Lina som berätta att som tack till alla hennes duktiga frukost töser så har vi en julklapp att hämta på jobbet i köket vårt! Det var faktiskt inte helt fel, kan dom inte bara ge oss typ..Gratis frukost 1a Januari? Det hade varit guld. hihi.
Måste jag iaf stiga upp tidigt imorgon och fara och hämta paketet! Frukosten stänger väl kring 10 så här kring jul så.
Det ska bli spännande!

..Nu ska jag julstäda mitt rum! Och slå in pappas och lillebrors paket, har äntligen köpt det btw, det vart en DVD-box med Kommissarie Morse till papi och en Volvo till bror (leksak då, höhö)!
Så vi hörs senare, ska ta lite alvedon och sånt trevligt så jag inte är allt för hängig ikväll! puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0