Brandman för en dag!

Morgonen började med att jag och Sara försov oss, vi fick alltså gå i snöstorm till brandstationen och åka bil ut till brandövningsfältet där ifrån!
Klockan 9, dvs typ 30 min efter vi kommit och provat ut kläder så fick vi mackor från dagobert, naiz.
Sen fick vi släcka eld med hand brandsläckare  och prova på kall rökdykning, vi hade en mask för ansiktet så vi inte såg nått och så fick vi gå in i rum och skulle ta oss igenom flera olika rum utan att se nått..Jag och Sara var bäst och klar först! yay.  sen blev det lunch, svin gott var det!
Sen fick vi klippa lös taket på en bil och slå in rutorna/såga upp dem, det var lite läskigt när Björn brandman sa att saxen lätt klipper sönder alla ben i kroppen .. heeh! men det gick bra
Sen fick vi prova rökutrustningen, dvs syrgasmask typ. Lite läskigt var det men man andades bra som fasen iaf.
Sen blev det fika igen och efter det rökdykning och brandsläckning och det var gryyymt kul! Skulle lätt få betala för att göra det igen, efter 16 nångång åkte vi brandbil hem! Och Sara som bor på hertsön fick skjuss ända till dörren! Haha, inte varje dag man får skjuss av en brandbil/brandman hem! Resten får ni se i bilder! Men builderna från rökdykningen och släckningen kommer sen för det har Signe på sin kamera!
..Nu ska jag duscha av soten och se nån film och chilla resten av dagen! Hej

    

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0