Step right up

Nu har jag vart hos pappa igen, och som vanligt har jag några roliga konversationer att bjuda på. Mina läppar var otroligt såriga när jag kom från jobbet så frågade jag om han hade något lypsyl, så tog han fram ett lim och sa:
"Här, ta det här.."
Sara: " men näää det där är inte lypsyyyl!"
Pappa: " Shhhhhh..!!!"
Jag: " men tror du jag är så dum att jag sätter lim på läpparna?
Pappa: " Hee ja du har ju färgat håret.. precis som A-K!"


Lillemil hade haft feber i 5 dagar, var jätte hängig och satt och kura ihop sig i mitt knä, varm som solen själv, huvva. Så A-K fick åka in till jouren med han, så det blev bara jag pappa och Sara kvar.
..Pappa och Sara gick och åkte skridskor ett tag och efter det så ringde farmor och ville höra med Sara hur det gick.

Sara är 4 år gammal och hon förvånar mig lika mycket varje gång. Nu när hon pratade i telefon så satt hon helt vuxet på sin stol, med telefonen i en handen, lillfingret i munnen och pratade på som en äldre med farmor..
Sen när vi spelade memory, trodde jag att jag skulle vinna men nä inte, Sara fyra år slår Louise sjutton i memory. Pinsamt.

När vi åt så berättade jag för pappa att vi kanske ska till Dundret på sportlovet:
Pappa: Jaha vilken vecka är det?
Jag: 10.
Pappa: Jaahaaa men den helgen har ju vi också bokat in oss, Hasse med ;)!!
Jag: Men jååååå
Pappa: Ska ni bo i stuga eller hotell?
Jag: Husvagn
Pappa: Ja men då blir vi ju grannar!

..Pappa ska alltid "jävlas" och hålla på sådär..Som om det fortfarande vore kul..!
+ att han alltid skrattar åt sig själv när han säger nått sån där, man kan ju undra vars jag har fått min humor ifrån?




Kommentarer
Postat av: johanna

Hahahaha ;) SÅ DU SKA MEEED till dundret?! :D

2009-02-01 @ 21:38:19
URL: http://orkesterolga.blogg.se/
Postat av: a-l

Lypsyl Lollo,Lypsyl!!!

2009-02-03 @ 16:39:58
Postat av: A-L

Lypsyl Lollo,Lypsyl

2009-02-03 @ 16:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0