I'm well aware of how it aches

Jag är säker på att alla som läser min blogg är väl medvetna om vad MSN är.  Då har jag tänkt på en sak rätt mycket, när man skriver till någon eller någon skriver till en så går oftast konversationen såhär:
- Hej
- Hej
- Vad gör du?
..Och där, varför frågar man vad den andre gör när det är ganska uppenbart vad den gör? - Sitter vid datorn. Nog för att man ofta kan svara typ " Kom nyss hem" ..Ja men då är det ju inte vad man gör utan vad man gjorde. Sen om man inte frågar vad personen gör så inleder man ofta med " Läget ?" eller "hur mår du?", Frågar man då det för att man verkligen vill veta eller för att vara trevlig? Det är nog lite både och. Men om någon frågar hur det är så svarar man automatiskt bra eftersom att man oftast inte är sugen på att berätta för vem som helst om man har något problem!


Kommentarer
Postat av: sara

så sant så! så blir det fan alltid då man pratar på msn. men det har ju blivit en vana typ, förutom om man börjar konversationen typ såhär "HEJ, DUUU!! JAG MÅSTE BERÄTTA EN GREJ.." det är typ då det lir intressant

2009-01-13 @ 19:40:33
URL: http://sara888.blogg.se/
Postat av: Sis.

Annars kanske man bara slänger iväg ett hej för att påminna den andre om sin existens! Eller mer som ett "Hej" som någon man går förbi på stan!





Och när någon frågar "Läget?" låter personen ifråga inte allt för intresserad av hur man egentligen mår.

2009-01-14 @ 09:48:05
URL: http://e4a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0