Och han uppfann även Pizzahut

39% av norrlands präster är inte villiga att viga homosexuella.
Dom är väl så illa tvugna, herregud, varför inte?
Kyrkan måste ju också hänga med i samhället
och förstå att vi inte längre lever efter den "normala" svensson familjen;
 Man, hustru, barn, golden retriver, radhus och volvo! .
Det är egentligen sjukt att dom som är homosexuella tidigare inte har fått gifta sig.

Visst, någon skrev en bok för många år sen som dom kallar för bibeln och allt som står där är rätt.
Men fyfan vilken bullshit säger jag. Och det där med att den så kallade GUD skapade jorden på 6 dagar, jag förstår inte ens hur kristna kan tro på nått sådant? Det är inte möjligt. Det är inte logiskt heller. Jag blir frustrerad när jag tänker på kristendomen, även andra sekter och religioner.

Jag är inte kristen, men jag tror på att nånting händer efter döden men vad vet jag inte. Det kanske är lättare för kristna m.m att tro på allt som står i bibeln/annan för då behöver dom inte tänka ut nånting själv. Åh jag blir bara arg när jag tänker på sånt här. Jag förstår mig verkligen inte på folk som tror på sånt där, men å andra sidan så kanske inte dom förstår sig på mig som inte har någon religion alls?


Kommentarer
Postat av: Ewe

Du är väl visst kristen, född kristen :P Men har valt att inte tro på det ;) Eller har du gått ur kyrkan och allt till och med? :P

2009-01-22 @ 20:27:47
URL: http://pappersplan.blogg.se/
Postat av: emma

De som väljer att tro på något kanske gör det av den anledningen att de känner sig rotlösa. Så för att slippa känna sig vilsen hänger de upp sig för GUD och anförtror sig helt, för att kunna leva för något. För något annat än bara just själva livet. De blir deras liv!!!11 åHÅÅHÅHhhhh nejtack.

2009-01-23 @ 20:08:16
URL: http://ellenbetrix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0