Nostalgi. Mina tonår. Tack till alla som medverkat.

2004:
Åå var inte detta ett underbart år så säg, Amanda?
Jag och Mr.A lärde känna ett underbart roligt grabbgäng. Conny, Chrille, Ante, Jonas, Karlén.
Spenderade all våran lediga tid med dessa och gjorde så konstiga och extremt roliga saker.
Jag och Amanda åkte madrass mitt i vintern med bara nattlinnen. Amandas hem blev mitt andra.
För detta år flyttade jag mamma & Emma från Gstad och jag ville allt sällan ta sista bussen hem.
Jag och Amanda har fortfarande kvar en parfym från detta år. Som tar oss tillbaka endel mörka vinterdagar.

2005:

Detta var året då jag officiellt skulle säga att Carro blev min äkta vapendragare och bästavän.
Vi gjorde våran prao på hennes pappas jobb i Sundsvall och hade extremt roligt.
Josse flyttade upp till Norrland. Våran lilla Stockholmare. Hennes familj flyttade tom in i samma trappuppgång som mig. Och Jesus vilka roliga tider vi hade i hennes lägenhet! Och alla kvällar på tunastranden. Med engångsgrillar och hamburgare.
Good stuff.

2006:

År 06 fortsatte lika bra som 05, med häng i Josses lägga.
Denna sommar kom att länge minnas som jävligt episk. Allting var bra. Alla häng var bra.
Det var helt enkelt bra, låt oss lämna det där. Vågar jag nämna hemmagjort vin utan att mamma freakar?

2007:

Gee. Detta var ett stort år. Jag skaffade min underbara katt Mirjam. Världens coolaste katt. Att hon tyvärr gick bort senare samma år var nog det mest tragiska jag varit med om. Så vi styr vidare mot att vi lämnade högstadiet med tårar och kramar. ÄNTLIGEN var högstadiet över och vi kunde se oss själv som "stora". Men vad visste vi då? Än är vi inte stora. Jag började på Medieprogrammet, gamla vänner försvann. Nya vänner blev till. Dom bästa är kvar. Ett väldigt festligt år. Firade in det nya året i Måttsund och det var EPISKT!

2008:
Började lära känna väldigt mycket nya människor och det blev många grillkvällar ute i byn.
Lärde känna underbara Sara på riktigt detta år, då vi båda blev riktiga singlar efter varsitt förhållande á tre år.
Saras hus var inte bobart och hon flyttade in hos mig, eftersom att mamma bodde mestadels hos Kjell
så levde vi rövare en hel sommar hemma hos mig. Vi var uppe dygnet runt, levde på en macka om dagen och en massa booze. Vi var jämt på språng. Spenderade många ölfyllda kvällar hos Jangen och bastade väldigt mycket. Hängde mycket på Notviken i Nybergs källare och såg alla filmer värda att se. Träffade nya kärlekar och så skålade vi in det nya året på Tuna hos Pasi.

2009:
Det som är mest nämnvärt från detta år är den FANTASTISKA resa som jag, Amanda och Carro gjorde till Sundsvall. Där vi var ensamma, för C's pappa var utomlands. Vi stötte på några roliga filurer som än idag är ett långdraget internskämt. "Rick rick rick.." ..Skrattade väldigt högt på biljardhallen. Och med skrattar menar jag flummar. Gick på stan och återvände ett ex antal gånger till Carlings. Undra varför? *flirt. Hihi.
Detta år var även det bästa i festivalväg. Hur underbart var det inte på PDOL? Lärde känna Jon-Mikael, Nilla, mfl. ÅÅ det var så jävla bra på PDOL. Ellerhur Amanda? ..Åkte även till Stockholm med Carro och Emil för att ää-hää-ntligen få se vårat kära Green Day live! Bodde på hotell och spendera några timmar för mycket i baren. Hihi. ♥
Detta var även året då Jag, Carro, Amanda & Johanna hängde på Allstar varenda jävla helg. Och det var så fantastiskt roligt där! Varenda jävla helg. Lika kul. Lukten, musiken, vännerna, dimman, allt! Underbart.

2010:
I februari började jag träffa en fantastiskt underbar man. Allt var jättehemligt och jättespännande.
Endast några få visste om detta och så fick det bli en tid framöver. Först i Juni fick resten av befolkningen veta detta. Och ja, självklart är det samma man som ligger och snarkar bredvid mig idag. William. Hihi.
Sommaren invigdes med studenten, åååååå lycklig man var då! Spenderade sommaren med fantastiska vänner. Jag och Johanna bosatte oss i hennes farföräldrars lägenhet och hade det sjukt bra. Hösten kom, Johanna flyttade, Amanda flyttade. Kvar stod jag och Carro. Gjorde ungefär INGENTING under vintern. Jobbade. Och var med Wille.

2011:
Och hur bra började inte detta år? Jag och Wille drog till England och såg ANGELS & AIRWAVES, LIVE!!
Vårat absoluta favoritband genom tiderna. Hade aldrig kunnat bo med honom om han inte lyssnat på dom. Skoja. Eller? Hehe. Nåväl, efter England så bosatte jag mig i Stockholm hos fina Amanda några veckor. En sjuk tid. Bokstavligen, hade världens jobbigaste infektion i ögonen, som ni säkert minns? Bra. Kom hem igen och plingade på hos en så sjukt förvånad William och sa "Nu är jag hemma." Han blev överlycklig. Tror jag.
Nåväl, sommaren har gått på ett kick. För mig har sommaren inte ens varit. Jag har inte ens märkt den? Och nu sitter jag här. På mina sista dagar som tonåring. Dricker saft och ska snart krypa ner bredvid den där fantastiskta mannen!
..På söndag blir jag 20. Kan ni fatta? - Inte jag heller. Peace.

Kommentarer
Postat av: SB

sv: ahahhaa, de är fan kul att få såna där idiotiska kommentarer ibland ;D

2011-09-01 @ 11:40:25
URL: http://fruktbajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0